Koiico温洛

我不要再想起你了
Mr Curiosity - Meandi鸦缺

喔我的天哪声音好甜!

sweetest:

「翻唱」日推第一

对鸦缺有一种私自珍藏的冲动。


歌词:

Hey Mr. Curiosity
嘿,好奇先生
Is it true what they've been saying about you
他们所说的关于你的事情是真的吗
Are you killing me
你正在摧毁我吗
You took care of the cat already
你已经料理了猫
And for those who think it's heavy
以及那些将你看得过重的人
Is it the truth
这是真的吗

Or is it only gossip
抑或只是流言蜚语罢了

Call it mystery or anything
称它为一个谜或者其他什么都好
Just as long as you'd call me
只要你还这样称呼着我
I sent the message on did you get it when I left it
我留下的消息你看到了吗
See this catastrophic event
瞧瞧这飞来横祸
It wasn't meant to mean no harm
你不能装作若无其事吧
But to think there's nothing wrong is a problem
当什么事都没发生却叫人忐忑

I'm looking for love this time
我想试着爱一次
Sounding hopeful but it's making me cry
听起来充满希望,却总令我悲伤
Love is a mystery
爱真是一个谜啊
Mr. Curious...
好奇先生

Come back to me
回到我身边吧
Mr. waiting never patient can't you see
你没看出来我没什么耐心吗
That I'm the same the way you left me
我现在还是一副你离开时的老样子
In a hurry to spell check me
还是迫不及待地想要证明自己
And I'm underlined already in envy green
可我却早已被嫉妒
And pencil red
和愤怒所掩埋
And I've forgotten what you've said
把你说过的一切都抛至脑后
Will you stop working for the dead and return
你可不可以不再沉睡,回到我的身边
Mr. curious well I need some inspiration
好奇先生,我现在需要一些灵感
It's my birthday and I cannot find no cause for celebration
今天是我的生日但我却找不到任何庆祝的理由

The scenario is grave but I'll be braver when you save me
这样的剧情让我仿佛置身于坟墓,但是如果有你的拯救我也许能勇敢一点

From this situation laden with hearsay
从这纷纷扰扰中抽身

I'm looking for love this time
我想试着爱一次
Sounding hopeful but it's making me cry
听起来充满希望,却总令我悲伤
And love is a mystery
爱真是一个谜啊
Mr. Curiosity
好奇先生
Be mr. please
拜托你
Do come and find me,oh (Find, find me, find me)
赶紧现身吧,来找到我(拜托你快找到我吧)

I'm looking for love this time
我想试着爱一次
Sounding hopeful but it's making me cry
听起来充满希望,却总令我悲伤
Trying not to ask why
我试着不去追问缘由
Cause love is a mystery
因为爱本来就是一个谜
Mr. curiosity
好奇先生
Be mr. please
拜托你
Do come and find me
求你快点现身,来找我
Love is blinding when your timing's never right
不契时机的爱情往往会让人变得盲目
Oh who am I to beg for difference
我又能奢求谁会是那一个例外呢
Finding love in a just instant
即使最终爱只是稍纵即逝
Well I don't mind
但我不会觉得遗憾
At least I've tried, And I tried, I tried...
至少我已经尽力了,尽力了…


评论

热度(197)